ابطال القصه:
الام-(زينب)50سنه
الاخت الاكبر-(مي)18سنه
الاخت الصغري-(ابتسام)17سنه
الست الغامضة-(ايه)45سنه
بنت الست الغامضة-(يارا)19سنه
(خرابيش ضوافر علي باب اوضتي..اه هي كل يوم بسمعها فنفس الوقت دا بعد كله مينام وانا قاعده علي السرير وضامة رجليا عليا وبترعش من الرعب وعيني علي الباب...
اسمي ابتسام عندي 17سنه من الجيزة الهرم وابويا متوفي طبعي اني مبحبش اختلط مع حد مش اجتماعية يعني عكس اختي مي خالص مي بتحب الاختلاط والهزار
تبدأ حكايتي فيوم زينب كان راجعه من الجامعه وشافت قطه علي باب بيتنا وعادي جدا مكنش فيه اي مشاكل بس هي فيوم قالتلنا
مي:علي فكرة انا كل يوم بشوف قطه شكلها غريب قدام باب البيت وانا راجعه من الجامعه
ماما:يحببتي عادي مش مهم تلاقي حد من الجيران بياكلها ولا حاجه فهي اتعودت
مي:يمكن
انا:مش عارفه ليه وانا بسمعهم كنت قاعده خايفه وحاسه ان فيه حاجه غلط
المهم عدت الايام ومحدش فينا خالص كان شااف القطة دي غير مي
حد بيزع ويخبط جامد علي باب الشقه مي جت راجعه من الجامعه
انا حاضر يبنتي انتي متخلفه حد يخبط كده ولسه بفتح ااااااهع ماما الحقي يماما
ماما جت جري وبنشيل مي من علي الارض
ماما: يلهوي شيلي بسرعه وخشي هاتي مية البت وشها اصفر وجسمها متلج
انا جريت بعد مشيلناها علي الكنبه جبت ازازة مية وغسلنا وشها وحاولنا نشربها
وبدأت تفوق وهي بتترعش راحت حضنت امي جامد وبدات تعيط واحنا مش فاهمين حاجه
دخلناها تنام وفضلنا جمبها
لحد بليل وواتخضينا علي صويتها فجاة وصحينا امي جريت عليها وخدتها فحضنها وانا جبتلها مية بسكر وبدات تهداوتحكي
مي :
كنت جاية يماما من الجامعه وطالعه عادي من باب البيت بس برضه شوفت القطة دي بس المرادي عنيها كانت زي الاسد وبتبرقلي اوي وقاعده فنص الباب ومش عارفه اعدي منها حاولت اهشها بس كنت خايفه منها لانها مكنتش بتتحرك جبت طوبه صغيرة وحدفتها عليها خبطت فيه ومقامتش
لزقت نفسي فبابا البيت وعديت من جمبها وببص ورايا
م م ملقتهاش هي راحت فين خوفت اوي
وطلعت اجري علي السلم وبعد اول 10 سلالم لقتها فوشي اتكعبلت ووقعت صرخت بس حسيت ان صوتي مكنش طالع خالص ولساني وقف جريت لا اراديا خبطها برجلي منغير مقصد سمعتها بتصوت صويت القطط دا بس بصوت عالي اوي واترعبت وقعت علي السلم لقتها بتقرب عليا وانا اطلع علي السلم زحف وهي بتقرب مني
بس بس كان زي ميكون طلعلها جناحات فضهرها و ضوافرها كبرت اوي فجاة لقيت لونها بيتغير وبتكبر وبقي شكلها بيقلب ذئب وبتضخم جريت علي الباب وانا مرعوبه ومش قادرة اصوت خبط جامد وببص ورايا لقيت كائن غريب اوي ومرعب ملحقتش اركز فشكله محستش بنفسي غير وانا فحضنك يماما
بدأت مي تعيط وماما خددتها فحضنها وحاولت تهديها وتقرا عليها اية الكرسي لحد منامت تاني
خرجنا انا وماما وسبنا قرءان شغال جمبها
وماما قاعده سرحانه ومهمومه وبتقولي البت شكلها حد عملها عمل يا ابتسام ولام نشوفلها شيخ
اه يماما ياريت عشان نلحق البت
وقومت وسبتها ودخلت اوضتي وقفلت علي نفسي وقعدت علي السرير وفضلت اعيط وانا مغطسه وشي فالمخده عشان امي متسمعش وبقول بصوت واطي انا انا السبب من الي مي فيه ده وانا الوحيده الي عارفه الحقيقه ومقدرش اتكلم ولا اعمل حاجه
عدة كام يوم وامي قالتلي انها اتفقت مع الست جمالات هتاخد البت وتروحلها عشان تشيل العمل الي معمولها ده
قلتلها وانا من جوايا عارفه ان مفيش حاجه هتحصل من الي بتقولها دي
ماشي يماما روحوا وانا هقعد هنا عشان بخاف
راحوا وانا فضلت قاعده ف اوضتي
الليل ليل وهما اتاخروا اوي وقلقت عليهم بس انا كنت قاده عماله ادعي يارب الست تعرف تحلها عشان انا عارفه محدش هيحلها غيري انا ولازم اضحي بنفسي بس ازاي
قطع تفكير خرابيش ع باب اوضتي الخرابيش بدأت تزيد اوي وانا قاعده مبرقه للباب وانا مرعوبه وضامه رجليا عليا وبترعش بدأ صوت الخربشه يخف شوية شوية بس بدا زي ميكون نور خفيف اوي اخضر بيظهر و وصوت زي صوت الاسد او الوحش بيطلع وصوت تكسير عضم والباب بيترزع جامد وخلاص حسيت انه هيتكسر بس انا كنت قافله بالفتاح عشان بخاف وانا لوحدي فجاة الباب الشقه بيتخبط جامد و النور الاخضر ده اختفي وقومت بسرعه افتح باب اوضتي وانا ببص اشوف فيه ايه ملقتش حدلوحت فتحت باب الشقه ولقيت ماما واختي فرحانين ودخلوا
ماما:شوفتي شوفتي يبت وش اختك مي نور ازاي قلتلك محدش هيجيبها غير الست جمالات
بوظت العمل الي عليها وكان من البعيده بنت عمك عملته عشان توقف حال اختك
هي اول مقالت بنت عمك حسيت انها اشارة ليا عشان استعد من الي هيحصل والانتقام الي هيحصلي
قعدت معاهم شوية وقومت وقفلت علي نفسي وقعدت علي السرير وضامة رجليا ومرجعه راسي لورا وعيني للسقف فجاة لقيت زي كلام بيتشكل باللون الاخضر وظهر الكلام و ياريت الجمله مظهرت
كان.........
(بدأ يتكون علي الحيطه وياريته يتكون
ايه اده اده يلهوي يلهوووووي الكلام اتكون (سيموون)
هو هو سيمون ايوا كنت متاكدده انه هيرجعلي تاني
عرفه انه منسنيش ولا هيسبني فحالي غير اما ينفذ الي فباله والي طلبه مني
الاوضه بدات اكنها بتتحرك
ايوة زلزال زلزال جامد والسرير بيترفع ويتهبد بيا علي الارض و صوت بيقول
س س سسسسسيييييمووووووون
سيييييموووووون
سييييييموووووون
و خرابيش بدات تظهر علي الباب بصوت عالي جدا
وانا قاعده بعيط وضامة رجليا وبقول
عايز اي تاني بقي ارحمني
ارحمني وابعد عني وبصرخ بس لساني زي ميكون اتربط ومش بيطلع صوت
فجاة الباب اتكسر والقطه دخلت عليا
وبتبوصلي وهي مبرقه وعنيها كلها احمر وجسمها اسمر مخضر
وبتقرب مني وطلعت علي السرير
وكل ده الصوت موقفش ولا رفع وهبد السرير وقف طلعت علي السرير وقربت مني وخربشتني علي بطني
ايوا هو هو سيمون وعايز الي فباله فعلا وانا مش عارفه اعمل ايه
بدات اصرخ اصرخ فجاة لقيت ايد بتضربني بالقلم فوقت لقيتها امي واختي بحاولوا يفوقوني بيقولولي مالك يبت في ايه
عقبال مستوعبت اني كنت بحلم
بحلم ايه دنا كنت في كابوس فضلت اضحك اني كنت بحلم مش حقيقه وقوليلي مالك يبنتي في ايه انتي اتجننتي
قلتلهم كنت بعمل فيكم مقلب ضربوني بالقلم كل واحده و مشيو ندهت علي مي وهي خارجه وقولتلها تقفل الباب
بس ياريت مندهت وملحقتش افرح اني كنت بحلم مش حقيقه لقيت مي بتبوصلي بس زي ميكون ان العينين مختلفين عينيها اللمين عادية بس الشمال ايوة هي هي عين القطه بتاعت الحلم
العين دي انا شوفتها قبل كده
وبرقتلي جامد وقفلت الباب وخرجت
يلهوي يعني مكنش حلم طب ايه الي حصل طب ايه الي فكره بيا
افتكرت خرابيش القطة
عريت بطني
ااااااااااااااااااااااه حيييييح خرابيش القطه علي بطني ينهار اسود
يعني ايه مكنش حلم يعني سيمون لسه عايز الي فباله ولسه مسابونيش يعني ايه يعني بنت عمي كانت بتكدب عليا وانه مبعدش عني
قومت لبست وقولتلهم انا رايحه درس
وروحت لبنت عمي(الاء)
الاء:نعم عايزة اي تاني يا خاينهانا:خاينة ايه.انتي الي ضحكتي عليا ومبعدتيش سيمون عني ليهالاء:لا بعد يا ابتسام بس انتي الي مش فاهمه الي عملتيه
انا:انا عملت ايه ..انا حرقته بمساعدتك وانتي قولتيلي خلاص هو بعد عني ومش هيفكر فالي عايزه
وحكتلها الي حصل وقولتلها حتي بصي وعرتلها بطني وشافت الخرابيش
الاء:عارفه
انااتصدمت اما قالت انها عارفه الي حصليانا:انتي كنتي عارفه ومالك بقيتي بتكلميني كده ليه وبطنك منفوخه ليهالاء:ملكيش دعوة وخرجتني ومشيت
انا مشيت تايهه وخايفه ومش عارفه اعمل ايه وبقيت خايفه اروح
وفضلت ماشيه فالشارع وكل شوية اقابل قطه واحس ان هي سيمون وابقي مرعوبه وخايفه وابعد جري لحد متعبت ورجليا روحتني علي البيت لوحدها من كتر التعب واللف طلعت السلم و
ااااه اتخضيت وفوقت من تعبي وهمي علي القطه
هي هي الي حلمت بيها وواقفه علي باب الشقه وبتبوصلي
وفجاة لقيتها بتكلم بس بصوووووت مرررعب اوي وبتقولي (سييييمون سيييمون سييمون)
(اتخضيت ورجعت لورا لا اراديا ووقعت علي السلم وفضلت اتدحرج واتخبط فراسي زي ميكون غيبت عن الوعي وحسيت نفسي فمكان زي القرافه والدنيا كلها من حواليا ضلمة ومفيش غير نور القمر الي ظاهر وزي ميكون شبورة او دخان ابيض مش عارفه كل ده وانا واقعه علي الارض
انا فين وجيت هنا ازاي
يارب يارب فجاة حسيت ان حد بيجري من ورايا الف ورايا بسرعه ملقيش حد واسمع صوت حد بيضحك و بيقول سيييمووون سييمووون سيييمووون
زي ميكون ظهر طريق قدامي امشي فيه واخره فستان ابيض
ايوة هو سيمون اظهر اظهر وقول عايز مني ايه ابعد عني انت عايز مني ايه تاني انا حرقتك وهحرقك تاني ايوة هحرقك تاني ومش هسيبك غير اما احرقك تاني
فجاة حسيت ان جسمي بيتكتف وان زي ميكون حد قطع هدومي وبقيت عريانه ومش عارفه استر نفسي بايدي حتي واتنيمت علي ضهري ومش قادرة ارفع جسمي من علي الارض ولقيت وشم ورسومات بتكتب علي جسمي ومش فاهمه فيه ايه ولقيت الفستان الابيض ده بيقرب مني اكنه ماشي فالجو وكل ميقرب مني لون بغمق اكتر لحد مقرب مني اوي وبقي لونه اسود ومش حاسه بنفسي خالص وصوت الضحك حواليا وصوت سيمون ايوة هو يبقي لي فبالي صح هو عايز يخلف مني
لقيت امي بتصحيني وبتلطش فيا صحيت بجمع نفسي بالعافيا ومش قادرة اخد نفسي من الرعب وامي خدتني فحضنها وبتبطب عليا وبتقولي تاني يبنتي تاني مش هتبطلي مقالبك دي وانا بعيط وبحضنها جامد وبقولها انا تعبانه ياما سامحيني بس الي لفت نظري وانا بعيط ان مي قادة ورا امي ااااااااااااااااااااااااااااااااااع برقت لقيت مي بتبوصلي بنظرات مرعبه ونفس النظرة وهي خارجه وبتقفل الباب عليا وعين طبيعيه وعين حمراء لون القط ايوا هي لون القط بس المرادي العينين حمر ومبرقالي اوي صرخت مييي ميييي امي بعدتني عن حضنها في اي يبت مالك لقيت مي بتجري عليا وخدتني فحضنها وبتقولي انا هنا يحببتي متخفيش مالك بس ايه الي حصلك هو هي الست دي نقلت العمل الي كان فيا ليكي ولا ايه امي بتقولي مالك يبنتي بتبصي لاختك كده ليه دي الي هي جت قالتلي ان مغمي عليكي علي باب الشقه وكمان جت قالتلي انك هتصرخي وهتحلمي بكابوس وجينا فضلنا قاعدين جمبك لحد مصرختي
بصيت لاختي وخدتها فحضني وانا مش فاهمه اي حاجه
ازاي ازاي اختي عرفت اني مغمي عليا علي السلم و ازاي عرفت اني هصرخ وهحلم بكابوس
طب هي فعلا حست بكده ولا
هييييييييييييييييييييييييييييييييح ينهار اسود لو الي فبالي صح يلهوي يلهوي يلهوي
اختي مشي بس وهي خارجه بصتلي كده بنفس النظرة والعين بقت حمراء تاني وقالتلي سيمون هههههههههععععع وضحكتك بنفس الصوت الي كان بيضحك حواليا فالحلم ...اتخضيت وجه فبالي الوشم الي اترسم علي جسمي قفلت الباب بسرعه وقلعت وبصيت فالمرايا ملقتش وشم الحمدلله بس بس هي راحت فين خرابيش الي كانت علي بطني
انتبهت علي صوت ماما بتندهلي بتقولي يللا عشان نتعشي لبست وخرجت وفضلنا نتعشا واختي بتعاملني عادي جدا مفيش اي حاجه وانا اتستغربت قوتمت دخلت اوضتي وقفلت علي نفسي وانا مش فاهمه اي حاجه من الي بتحصل الاول اختي حصلها عمل وبعدين انا طب والقطه دي طب وسيمون عايز فعلا يخلف مني تاني مبقتش عارفه ولا فاهمه اي حاجه خالص وتعبت ونمت
صحيت الصبح قررت استوعب وافهم كل الي بيحصلي
خلاص هروح ل الست الغامضه
الست الغمضه دي اسمها(ايه)وعندها 45سنه وبنتها اسمها يارا وععندها 19سنه
الست دي معروف عنها انها تقريبا البوابة بتاعت العالم السفلي الجن والشياطين والعفاريت وكل دول كان اي حد يعوز حاجه يروحلها
وسموها الست الغامضه عشان محدش شاف وشها خالص ولا هي ولا بنتها دايما الي بيعوزهم بيروحلها مكانها وبيبقي ضلمة
والست دي هي السبب فالي انا فيه دلؤتي
لا مش هي ولا حتي بنت عمي الي عرفتني عليها لا السبب انا انا الي مشيت ورا حواسي ووسوس الشياطين وبنت عمي والفضول ان يبقي ليا...............
(ايوة صح انا انا السبب مشيت ورا حواسي ووسوس الشياطين وبنت عمي والفضول ان يبقي ليا.
قطع تفكيري خبط علي الباب قولت مين قالت انا
كانت اختي مي
قومت فتحت ودخلنا قعدنا علي السرير ودار الحديث ده
مي:مالك يا ابتسام حصلك ايه
انا:مش عارفه يا مي انا مبقتش فاهمه ولا عارفه حاجه
مي:طب ايه الي وصلك لكده انتي مرتبطه بحد فحياتك اسمه سيمون
انا باستغراب:اده انتي عرفتي الاسم ده
مي:يبنتي انتي كل متحلمي تفضلي تصرخي وتقولي لااااااااااااا يسيمون
ده اسم كلب ده ولا مين دي ولا مين ده
انا:لا ده ذكر مش انثي بس هو فعلا كلب وهحرقه اوعدك يا مي وهنرتاح كلنا
ابتسام :لقيتها مسكت ايدي فجاة جامد اوي لدرجة ان ضوافرها غرزت في صوابعي
ابتسام:انننا ككلب يييا ابتسام
انا:اترعب من الصوت (عايزاكم تتخيلوا الموقف ان انا وهي مع بعض ف اوضه واحده ومفيش غير نور الاباجورة وفجاة تلاقي اختك بتغرز ضوافرها ف ايدك وبتكلمك بصوت طخين ومرعب زي اصوات الجن الي بنسمعه فالافلا)
اترعبت وبصيتلها كده بخوف لقيت عنيها بدات تتحول لعين القط تاني
هنا عرفت ان سيمون خلاص لابس اختي وبيتحكم فيها
حاولت افك ايدي منه معرفتش
بدات اصرخ وانده علي ماما بصوت عالي اوي
ابتام او سيمون بدا يظهر علي هيئته وشكله والجناحات بدات تخرج من ضهر ابتسام وجسمها بيتغير وبيخضر وبتتحول لشكل ذئب كبير
فضلت اصرخ جامد ودا البيت اكنه بيتهز والاباجورة بتنور وتطفي وصوت الي سمعته فالمقابر بدا يظهر سسسسسييييمون سسسسيمون سسسيمون
امي دخلت جري علي صويتي والزلزال الي بيحصل فالشقه ده
بس كانت ابتسام بقت سيمون امي اتخضت ورقعت بالصوت تصوت ومش عارفه تعمل حاجه سيمون لف وشه ليها وبرق بعينه ناحيتها لقيت ماما زي ميكون حد بيكتفها ووبدات مناخيرها تخر دم وانا بصرخ ممممااااااااااما ممممممماااااممممماااا
وبحاول اشيل ايده معرفتش ماما وقعت فالارض وزي ميكون زرع اخضر طلع من البلاط واتلف حوالين ماما وبلعها واختفت
فضلت اصرخ ومش عارفه اعمل ايه
لقيت نفسي اتلبست بالفستان الاسود بس المرادي كان مليان زي شوك كده مخليني معرفش اتحك اي حركه بتشوك و سيمون وقف علي الارض وبدأ يزوئر زي الذئب والاسد وجناحاته اتفردت جامدد فالاوضه
ايه الاوضه انا فين انا مش فالاوضه انا فنفس المكان الي كنت فيه بس ده كان حلم وفضلت ادور علي ماما لقيتها ملفوفه بالزرع الاخضر ده بس حواليها شوك ودخلت الممر ده واختفت حولت اجري وراها الحقها بس جسمي بدا يخر دم كتير بسبب شوك الفستان وسيمون كل ميشوف الدم والدم يزيد يزوئر اكتر لقيته بيقرب مني وجناحاته بدات تشد اكتر حاجه بترفعني من علي الارض وحطتني علي ضهره
وانا مش مستوعبه ومرعوبه من الي هيحصل لان عارفه هو هيعمل ايه
طار وانا علي ضهره وكل ميطير اعلي احس برعب اكتر والصوت ملازمنا
سيييييموووون سيييييمون سسسسييييمون وزي ميكون فيه طبول بصوت ضخم بتطبل والصووت كل منعلي بيزيد اكتر علينا لدرجة وصلنا للقمر وفعلا نزلنا القمر ودي اول حاجه بيضه شوفتها من ساعت معرفت سيمون بس ملحقتش ولقيت الطبل و النار والاصوات بتزين الابيض ده وبقي لونه اسوده والنار ككتير والاصوات طلعت مش عارفه اوصفها ب ايه غير انهم شياطين فعلا وبيلفوا دواير حواليا
وانا ممن الرعب بقيت بترعش ودقات قلبي بتزيد اوي وكل الي فبالي فين مي وفين ماما
واخيرا سيمون لفلي وبطل زئير وبصلي
انا:بجمع كلامي بصعوب انننننت عايزز مني ايه تاني
سيمون بصوت طخخخخين اوي ومرعب:عايز الي هيخلي عالم الجن يظهر تاني مع بني ادم ويستطيعون الزواج والخلفه منهم
والليله ستكونين اول من تعطني فرخا بششريا وجننيا وستكونين البوابه لنا لعالمكم
انا بترعب ومش عارفه حاجه ولا فاهمه حاجه خالص
لقيت الفستان اتشال من عليا و بقيت عريانه واترمين علي ضهري ورجلي اتفتحت وايدي كذلك وزي ميكون اتربطوا فالارض وبقيت نايمه علي ضهري فاتحه رجليا و ايديا ومش مصدقه الي هيحصل وبصرخ وسيمون بيقرب مني اوي والطبول بتزيد والاصوات بتعلي سسسسيييموووون سسسييييمون سسييييمون
وخلاص بقي فوقيا وطلع....ولسه هينام فوقيا زي ميكون الارض بلعت كل والطبل سكت والاصوات اختفت وسيمون قام من فوقيا وهو علي وشه المخيف ذهول واستعجاب الارض طلع منها نار وحوالينا نار وصوت غرراااب معرفش جي منين واالنار محوطانا وسيمون عمال يذئر وكل ميحاول يطير النار تلسعه وفجاة زي ميكون اتعمل ممر بين النار بيوصل علي الدائرة انا فيها علي الارض وسيمون و و و
وكانت المفجأة ظظظظظهووووور (زيزفونه).........
ايوة هي زيزفونه
بس ازاي وليه تظهر فالوقت ده دنا حاولت اوصلها معرفتش
انتبهت علي خوف سيمون وحركته وزئيره ويحاول يطير النار تحرقه
وزيزفونه بتقرب مننا وكل متقرب النار بتزيد وصوت الغراب بيزيد
قربت مننا اي وبصت لسيمون وهو بيزئر وبيحاول ييخوفها وهي ساكته
واتهجم عليه طلعت نار من بوقها حرقته ايوة حرقته ولعت فيه
وزئيره وصراخه رعبني وحسيت ان قلبي هيتخلع من مكانه من كتر الخوف من زئيره لحد مبقي رماد
زيزفونه بصتلي وجلدي حسيته بيسيح من شدة النار حوالينا
وقربت مني وبقت واقفه فوقيا وبتلف حواليا وانا زي منا علي الارض منغير هدوم وجسمي مفتوح ايد ورجل
وبحاول اقوم بس زي منا
(نسيت اقلكم ان زيزفونه دي تبقي المفروض حبيبة سيمون وانهم كانوا هيتجوزا
وانا حضرت سيمون عشان يكون ليا جن عاشق بس للاسف وقع اختياري علي سيمون وكان عايز يخلف مني معرفش ايه السبب بس كل الي عرفته من الست الغامضه ان سيمون لو خلف مني هبقي ملعونه وهبقي فالعالم السفلي علي طول وهبقي البوابه انهم يظهروا للانس ويعاشرووهم و زيزفونه قررت تنتقم مني وحاولت اوصلها عشان تبعده عني بس معرفتش والي عرفته عنها انها عنده قوة عظيمة جداا تقدر تعمل اي حاجه و في اي حد و هي شبه سيمون بس منغير جناحات)
زيزفونه بتلف حواليا وطلعت علي جسمي وضوافرها بتغز فبطني وبتبصلي اوي وانا من بصوت وببعد وشي عنها وانا مكتفها بس مفيش فايدة النار طلعه من بوقها وانا صرخت ...........
لقيت نفسي علي السرير معرفش ازاي بس قومت وانا مدروخه وبعيط وببدور علي امي و اختي مش لاقياهم
وقعت علي الارض فضلت اعيط واخبط راسي فالحيطه من الي وصلتله وان انا السبب الي مشيت ورا وسوسة بنت عمي وفضولي ان يبقي ليا جن عاشق
روحت فالنوم من كتر العياط والتعب والتفكير
....
مستنياااااكي يا ابتسسساممم
اتفزعت وقومت اتخضيت
بس خلاص هي الست الغامضه هي الي هتحللي كل ده وهي دي الاشارة
قومت لقيت نفسي عريانه وانا ناسيه لبست عباية سوده منغير هدوم داخليه ونعكشت شعري بشكل مخيف وكحل اسود علي عيني ودخلت الحمام بالسكينه
وفعلا لقيت القطة السوده
يبقي فعلا دي الاشارة
بالمناسبه (الاشارة يعني ايه
ان اما قررت احضر الجن العاشق وبنت عمي ساعدتني قالتلي اجيب قطة سوده وادبحها فالحمام وانا لابسه عباية سوده منغير هدوم داخليه ومنعكشه شعري وحاطه كحل عشان اقدر اوصل للست الغامضه وتحضرلي الجن العاشق وبعدها اما هي تكون عاوزاني تجيني فالحلم واصحي تكون القطه فالحمام)
دبحت القطه ورفعتها لفوقيا بدا الدم بينزل عليا والقطه بتفرفر واشرب من الدم وبيغرق جسمي والدم الي وقع علي الارض نزلت لحسته بلساني علي شكل هلال وفيه غراب وفعلا دوخت حسيت روحي بتتسحب مني ورقعت وسط الدم والدم مغرق وشي وجسمي غيبت عن الوعي
وفوقت علي صوت الغراب وانا وسط جنينه سوده زرع اسود ونور خفيف اوووي علي كرسي من الجماجم وقاعده عليه الست الغامضه وجمبها بنتها المخنس بمعني نصف ولد ونصف بنت
فوقت وجريت عليها وانا خارفه من شكلها وكل مخطو خطول رجلي بتتشوك خفيف وبغرق الارض بدمي وبدم القطه ورحت لحد عندها واترميت خاضعه للست الغامضه وقدمت القطه المدبوحه ليها وانا راكعه ليها وباسطه ايديا ليها
اتكلمت بصوت مخيف
اتكلمي يا عشيقة سيمون
اننننا اننا امي واختي اختفوا وسيمون اتحرق وظهرت زيزفونه
بس الي خضني صوت الغراب الي اول مسمعو كلمة زيزفونه صوتهم علي اوي بس الست وبنتها ساكتين مفيش اي رد فعل
بدات تكلم
الست الغامضه:حذرناكي يا عشيقة سيمون من العواقب ومن الضحايا
حذرناكي من العالم السفلي
انا:طب منتي مقولتيش ان دي الضحايا وقولتي كلام كتير محصلش منه حاجه زي ان سيمون هيتحول لانسان ويبقي ليا وقلتي انه هيخلف مني بس وهو انسان مش وحس وشيطان
الست الغامضه:كل حاجه قلتهالك غلط وهذا امر من الملك سيمون
الي تجهليه ان سيمون هو من اختارك وهو من بعث من يعبث بحواسك ويوسوسلك بالجن العاشق
انا مصدومه:ازاي مش فاهمه حاجه
الست الغامضه:اي انكي لستي من حضرتي الجن العاشق
الجن العاشق لا يتحضر بل هو من يختار عشيقته او عشيقها
وهو اختارك بمجرد ما جائتك الفكرة الصغيرة وقبل ان تذهب من راسك ضخمها وكبرها براسك وبعث من يزيد من الزن علي راسم ويوسوسلك بالفكرة
انا:مين هو الشخص ده
الست الغامضه:هي ابنة عمك وهي ليست بشرية بل هي نصف شيطانه ونصف بني ادمة فهي سخرت نفسها لخدمة الشياطين واصبحت خادمة الشيطان
انا:طب م سيمون اتحرق وزيزفونه كانت هتحرقني بس لقيت نفسي في بيتنا
الست الغامضه وهي تضحك بصوت عالي وصياح الغراب :الملك سيمون لا يموت وهذا ليس سيمون هذا ابن سيمون بعثه لكي علي هيئته لكي تحضر زيزفونه ويقتلها
وزيزفونه تكون ابنة الملك السابق زيزفون السجين بمقابر سيمون واصبح مكانه سيمون
وقررت زيزفونه الانتقام من سيمون علي هيئة كل عشيقاته التي يختارها
حتي يتزوج منها ويحرر والدها وكنتي انتي اصعب اختيار لانه عشقكك فعلا وكان يريد منك ولد حتي تتركه زيزفونه ويستطيع الخروج لعالم الانس
انا وانا بعيط:طب امي واختي فين
الست الغامضه:هم ضحاياكي وضحايا فكرتك ولقد حذرناكي من البداية
وانتي قررتي الموافقه مهما كانت الضحيه
انا:طب وزيزفونه فين وحصل ايه والملك سيمون الحقيقي فين
الست الغامضه:زيزفونه اصبحت سجينة مع والدها والملك سيمون الان يحضر لعرسك والخلفه منك
وفجاة وقفت وبدا صوتها يعلي والرياح بتزيد وصوت الغراب بتزيد
وبنتها او ابنها وقفت وطلعت خنجر من ضهرها وعورتني فبطني وكتفتني فالارض وخلعت العباية السوده وفتحت رجليا وايديا والست الغامضه عماله تقول تعاويز والغراب بيصيح وزي ميكون ممر من النار بقي اول من الحوض بتاعي لمافه طويله وكان اخره س س س سييييموووووووون ااااااااااععععععععع اااااااااخخععع
للللااااااا لااااااااا لااااااااااااااا..........................................النهاية للكاتب محمد حسن
لمتابعة القصص الأخري


إرسال تعليق